Home Veteranenloket Zorg Zorgtraject

Zorgtraject

Wat je hulpvraag ook is, het begint altijd door contact op te nemen met het Veteranenloket. Hulp vragen kan een grote stap zijn, maar je doet het nooit voor niets. Samen bekijken we hoe we je het beste kunnen helpen.

Je kunt bellen naar 088 334 00 00 of mailen naar info@veteranenloket.nl. Is het acuut, dan kan je ons 24/7, dus ook buiten kantooruren, telefonisch bereiken.

Zorgcoördinator

Of je nu materiële en/of psychische hulp nodig hebt: in alle gevallen staat er een zorgcoördinator voor je klaar die samen met jou een oplossing zoekt.

Wil je materiële hulp inschakelen, maak dan een afspraak met de zorgcoördinator voor een intakegesprek. Dit kan bij jou thuis, of op een andere locatie.

Heb je een psychische zorgvraag  – en dus immateriële hulp nodig – dan maak je via je zorgcoördinator een afspraak met een maatschappelijk werker van het Landelijk Zorgsysteem voor Veteranen (LZV). Ook dat kan zowel bij je thuis, als op een andere locatie.

Heeft u een acute zorgvraag, dan wordt uiteraard ook acuut zorg geboden!

Op basis van de intake wordt een zorgplan opgesteld met het voor jou geschikte hulptraject. Dat kunnen enkele korte gesprekken zijn met een maatschappelijk werker, of een meer langdurig behandeltraject bij een bij het LZV aangesloten behandelinstelling. Maar alleen als jij het daarmee eens bent. Je hebt uiteraard alle rechten die van toepassing zijn op de professionele zorgverlening in Nederland, waaronder het recht op privacy.